Používajte špeciálne chladiace kvapaliny pre japonské a kórejské značky automobilov

Približne 20 % nových automobilov v Európe je od japonských alebo kórejských výrobcov. Väčšina japonských a kórejských výrobcov automobilov predpisuje špeciálnu chladiacu kvapalinu. Zloženie a funkcia tejto chladiacej kvapaliny sú výrazne odlišné od ostatných chladiacich kvapalín, a preto by nemali chýbať vo vašej dielni.

Zhrnutie

  • V týchto dňoch je vo vašej dielni potrebných viac ako 7 rôznych chladiacich kvapalín predpísaných výrobcom automobilov.
  • Vozový park v Európe pozostáva z viac ako 20 % z japonských a kórejských značiek. Pre mnohé z týchto vozidiel (súčasné aj staršie modely) je predpísaná chladiaca kvapalina, ktorá musí vyhovovať tzv. štandardu “JIS K 2234-2006 Class 2”.
  • Chladiaca kvapalina MPM 86000CLP je jedinečná tzv. hybridná chladiaca kvapalina, ktorá spĺňa a dokonca prekračuje tento štandard.
  • Vo vašej dielni by nemali chýbať MPM 86000ALP alebo MPM 86000CLP

/assets/812243b2-3fed-46bf-bb8b-dcbaf66bc5b0.png

Chladiaca kvapalina a nemrznúca zmes MPM najmä pre japonské a kórejské značky automobilov.

Mnoho japonských a kórejských výrobcov automobilov, vrátane spoločností Honda, Toyota, Mitsubishi, Lexus, Mazda, Subaru a Suzuki, predpisujú pre mnohé zo svojich modelov špeciálnu chladiacu kvapalinu. Táto chladiaca kvapalina musí spĺňať prinajmenšom japonský priemyselný štandard „JIS K 2234-2006 triedy 2“. Použitie inej chladiacej kvapaliny môže viesť k priamej poruche a poškodeniu chladiaceho systému a nepriamo motora. V dôsledku použitia nesprávnej chladiacej kvapaliny sa vodné čerpadlá predčasne opotrebujú. Viac ako 60 % porúch vodného čerpadla je výsledkom problémov s tesnením v dôsledku použitia nesprávnej chladiacej kvapaliny. Čo je ešte horšie (pretože sa neodhalia okamžite) sú korózia a tvorba vodného kameňa v motore! To vedie k nákladným opravám a nespokojným klientom. Aby ste predišli týmto problémom, vždy používajte správnu chladiacu kvapalinu a včas ju vymeňte.

Japonskí a kórejskí výrobcovia automobilov majú vlastný jedinečný názor na optimálnu ochranu a výkon prostredníctvom chladiacej kvapaliny. Podľa tohto názoru je veľmi dôležité, aby chladiaca kvapalina „sedela“ (kompatibilita) s použitými materiálmi (zvyčajne rôznymi kovmi a tesniacimi materiálmi) v bloku motora a chladiacom systéme. To zaisťuje najlepšiu ochranu proti korózii a netesnosti.

Spoločnosť MPM má dva perfektné výrobky, ktoré v dostatočnej miere spĺňajú požiadavky japonských a kórejských výrobcov automobilov na chladiacu kvapalinu:

  • Séria MPM 86000ALP (nemrznúca; ešte sa musí riediť)
  • Séria MPM 86000CLP (chladiaca kvapalina pripravená na použitie; ochrana proti mrazu až do -37 °C)

Tieto výrobky dokonca prekračujú predpísanú štandardnú normu „JIS K 2234-2006 triedy 2“ a medzinárodné normy ASTM D3306 a ASTM D6210 a sú k dispozícii v 1, 5, 20, 60, 205 a 1 000 litrových nádobách.

Zvláštnosťou tejto chladiacej kvapaliny založenej na etylénglykole je to, že ide o hybridnú chladiacu kvapalinu využívajúcu technológiu organických aditív v kombinácii s balíkom fosfátových aditív. Označuje sa tiež ako chladiaca kvapalina P-OAT (Phosphated Organic Additive Technology – technológia fosfátovaných organických aditív). Kým mnohí európski výrobcovia automobilov predpisujú chladiacu kvapalinu obsahujúcu kremičitany (napríklad chladiace kvapaliny so špecifikáciami G11, G12++ a G13), japonskí a kórejskí výrobcovia automobilov zakazujú použitie kremičitanov pre väčšinu modelov. Nová chladiaca kvapalina MPM 86000CLP preto neobsahuje kremičitany a ani ďalšie škodlivé alebo nebezpečné látky, ako sú dusitany, boritany a amíny. Ďalšou výhodou chladiacej kvapaliny MPM 86000CLP je to, že udržuje chladiaci systém vo vnútri veľmi čistý a zaisťuje vynikajúci prenos tepla, ktorý znižuje riziko prehriatia.

Chladiaca kvapalina MPM 86000CLP je biologicky odbúrateľná, ale rovnako ako všetky ostatné chladiace kvapaliny na báze etylénglykolu je pri požití veľmi škodlivá. Aby sa predišlo riziku požitia, obsahuje MPM 86000CLP prísadu (emetické činidlo) na ochranu pred požitím.

Tipy pre dielňu

  • Uistite sa, že sa vaši mechanici oboznámili so skutočnosťou, že väčšina japonských a kórejských automobilov vyžaduje špeciálnu chladiacu kvapalinu.
  • MPM 86000ALP a MPM 86000CLP sú tieto špeciálne kvapaliny. Spĺňajú štandard „JIS K 2234-2006 triedy 2“.
    MPM 86000ALP je nemrznúca zmes, ktorá sa musí ešte riediť.
    MPM 86000CLP je chladiaca kvapalina pripravená na použitie, ktorá chráni až do -37 °C pred zamrznutím.
  • Chladiaca kvapalina musí byť vhodná pre typ kovov (liatina, hliník, horčík, atď.) v chladiacom systéme a bloku motora, inak dôjde ku nevratnej korózii a tým k vážnemu poškodeniu.
  • Nikdy nemiešajte rôzne chladiace kvapaliny.
  • Chladiace/nemrznúce výrobky (na báze etylénglykolu) sú veľmi toxické! Vždy ho uchovávajte v pôvodnom obale a nikdy vo fľaši na pitnú vodu.
  • Vždy zvoľte chladiacu kvapalinu predpísanú výrobcom automobilu.
  • Na webovej stránke MPM www.mpmoil.nl) môžete ľahko a rýchlo zistiť, ktorá chladiaca kvapalina je predpísaná pre konkrétne vozidlo.

V prípade otázok:

kontaktujte technickú podporu MPM

OEM News
MPM OEM Newsletter #2 - CS · 1,43 MB
MPM OEM Newsletter #2 - DE · 716,64 KB
MPM OEM Newsletter #2 - EL · 706,54 KB
MPM OEM Newsletter #2 - EN · 993,39 KB
MPM OEM Newsletter #2 - EN-UK · 1 003,96 KB
MPM OEM Newsletter #2 - FR · 717,92 KB
MPM OEM Newsletter #2 - HU · 1,43 MB
MPM OEM Newsletter #2 - IT · 959,26 KB
MPM OEM Newsletter #2 - NL · 699,54 KB
MPM OEM Newsletter #2 - PL · 960,9 KB
MPM OEM Newsletter #2 - RO · 1,43 MB
MPM OEM Newsletter #2 - SK · 1,44 MB
MPM OEM Newsletter #2 - SR · 965,71 KB
MPM OEM Newsletter #2 - UK · 953,46 KB

Novinky MPM

MPM športy

Prejsť na MPM Športy
Zatvoriť