Trvalo udržateľná a ekologická jazda?

Zaistite včasnú a správnu údržbu! V každom prípade používajte motorové a prevodové oleje predpísané výrobcom vozidla.

Životné prostredie je „naša budúcnosť“. Pokiaľ ide o spoločnosť MPM, kvalita a udržateľnosť idú ruka v ruke od začiatku. Mobilita a životné prostredie sa dnes často spomínajú spoločne. A politickú agendu do značnej miery určuje aj environmentálna politika. Automobilový priemysel už desaťročia pracuje na mobilite s neustále klesajúcou záťažou na životné prostredie. Je mobilita budúcnosti mimoriadne efektívny spaľovací motor, hybridný pohon, plne elektrická hnacia sústava alebo možno palivový článok (vodík)?

Realita je taká, že spaľovací motor je nevyhnutný minimálne počas nasledujúcich 15 rokov. Sú to naftové motory alebo benzínové motory (väčšinou v osobných automobiloch) v kombinácii s elektrickou hnacou (hybridnou) sústavou. Ale vždy veľmi efektívne a preto úsporné. Tieto však pracujú správne iba so špecializovanými motorovými a prevodovými olejmi. Tento bulletin vás informuje o tom, čo môžete urobiť, aby ste mohli ťažiť z trvalo udržateľnej a ekologickej jazdy.

Zhrnutie:

  • Výber správneho motorového a prevodového oleja vedie k trvalo udržateľnej a ekologickej jazde.
  • Správna a včasná údržba znižuje spotrebu paliva, emisie CO2 a tuhých znečisťujúcich látok (sadzí).
  • Udržiavanie systému vstrekovania paliva v čistote zvyšuje účinnosť, a tak znižuje emisie.
  • Motory a zariadenie na dodatočnú úpravu výfukových plynov majú najnižšie emisie pri správnej prevádzkovej teplote. № 07/2019

Tipy pre dielňu

  • Používajte iba správny motorový a prevodový olej špecifikovaný výrobcom automobilu; kvalita a viskozita!
  • Vykonávajte údržbu včas. Zahustený motorový olej zvyšuje spotrebu paliva.
  • Vždy vykonávajte kompletnú údržbu, napríklad vrátane včasnej výmeny vzduchového filtra.
  • Ak je motor veľmi znečistený, odporúča sa „prepláchnutie motora“ (nie pre motor s „mokrým“ rozvodovým remeňom).
  • Na udržanie čistoty palivového systému používajte aditíva do paliva. Pri každej údržbe pridajte do paliva aspoň aditívum. Pre zákazníka je ešte lepšie zakúpiť niekoľko fliaš, tak to môže pravidelne pridávať do paliva.
  • Informujte zákazníka, že nie je dobré, aby motor nedosiahol prevádzkovú teplotu (nie vyššiu ako 60 °C), ak sa používa iba na krátke cesty.
  • Zohľadnite vodiča a jeho správanie počas jazdy (napríklad mnoho krátkych ciest ako mestská premávka) a podľa toho upravte interval.

Trvalo udržateľná a ekologická jazda

Stále prísnejšie právne predpisy nútia výrobcov automobilov po celom svete, aby na trh prinášali ekologickejšie modely (hybridy) so spaľovacími motormi zrýchleným tempom. Európske právne predpisy stanovujú normy pre emisie výfukových plynov a emisie CO2. Normy, ktoré musia spĺňať nové vozidlá. V Európe existujú dva zákony, ktoré sa zaoberajú emisiami výfukových plynov:

  1. normy EURO,
  2. právne predpisy o CO2 („Parížska dohoda o klíme“): v roku 2021 nemôžu priemerné (!) emisie CO2 zo všetkých nových automobilov, ktoré výrobca uvádza na trh, prekročiť hodnotu 95 gramov CO2/km.

Čo je norma EURO?

Emisie výfukových plynov sú špecifikované v normách EURO. Zaoberajú sa limitnými hodnotami pre rôzne typy emisií výfukových plynov: CO (oxid uhoľnatý), NOx (oxidy dusíka), HC (uhľovodíky) a PM (častice; s naftovými a benzínovými motormi s priamym vstrekovaním). V súčasnosti je platná norma EURO 6d-Temp. Norma EURO 6 sa zavádza vo fázach. Zachovanie dodržiavania limitných hodnôt rôznych typov výfukových plynov v skutočnosti vyžaduje predovšetkým včasnú a primeranú údržbu automobilov. Úloha pre profesionálnych mechanikov v dielni!

2018 Europe-23 Top 50 best-selling brands in order of average CO2 emissions (in g/km; weighted by volume)

1Tesla0.00-90 g/km: 0.8% of total regs. (2017: 0.2%)
2Smart89.8
3Toyota99.990-110 g/km: 22%
2017: 22%
4Peugeot107.7
5Citroen107.9
6Renault109.1
7Nissan110.6110-130 g/km: 67%
2017: 73%
8DS114.2
9Suzuki114.2
10Skoda116.7
11Lancia116.7
12Seat116.9
13Volkswagen118.8
14Fiat119.2
15Mitsubishi119.5
16Mini119.9
17Kia120.4
18Dacia120.8
19Lexus122.5
20Hyundai123.3
21Ford123.7
22Opel/Vauxhall125.6
23Honda127.0
24Audi127.6
25BMW128.9
26Alfa Romeo128.9
27Volvo130.0
28MG131.7130-130 g/km: 9%
2017: 4%
29Mazda135.2
30Mercedes139.6
31Abarth141.7
32Jeep142.5
33Jaguar142.8
34Infiniti142.9
35Subaru160.3160+ g/km: 1.9%
2017: 0.6%
36Ssangyong164.8
37Land Rover166.7
38Porsche183.0
39Lada186.8
40Lotus208.9
41Alpina209.0
42Maserati225.4
43McLaren249.6
44Cadillac255.8
45Chevrolet255.8
46Aston Martin261.8
47Bentley273.2
48Ferrari283.1
49Lamborghini323.2
50Rolls-Royce327.6
Source: JATO 2018

Čo znamenajú právne predpisy o emisiách CO2?:

Pri spaľovaní fosílnych palív sa uvoľňuje CO2 (oxid uhličitý). CO2 sa uvoľňuje aj pri výrobe elektriny (napríklad pre elektrické autá) z fosílnych palív (ako napríklad z uhlia a plynu). Medzi spaľovaním fosílneho paliva a emisiami CO2 existuje priamy vzťah. Takže úspora paliva = zníženie CO2. Nižšie je uvedený prehľad emisií CO2 (stav v roku 2018); priemer na značku pre všetky modely týchto výrobcov automobilov. (zdroj JATO 2018)

Ako vlastník dielne a majiteľ auta, ako zabránite zbytočnému znečisteniu životného prostredia?

Zbytočným emisiám zabránite vykonávaním riadnej a včasnej údržby technických systémov vozidla. Napríklad vymeňte vzduchový filter včas (kvôli dostatočnému prísunu vzduchu, a teda optimálnemu spaľovaniu) a zapaľovacie sviečky (aby ste zabránili slabému spaľovaniu, ktoré má za následok škodlivejšie emisie). Ďalším dôležitým faktorom je použitie správnych motorových a prevodových olejov pre trvalo udržateľnú a ekologickú jazdu. Použitím kvality motorového oleja predpísaného výrobcom automobilu pracujú motor a systém dodatočnej úpravy výfukových plynov naďalej optimálne a nedochádza k plytvaniu palivom. Aj výber správnej viskozity motorového oleja významne pomáha. Príliš „hustý“ olej má za následok väčšie trenie, ktoré znamená vyššiu spotrebu paliva. Motorový olej musí plniť náročné úlohy v motoroch, a preto je nevyhnutné ho včas vymieňať, pretože v priebehu času olej zhustne. Okrem toho je dôležité udržiavať čistý systém vstrekovania paliva. Kontaminované vstrekovače spôsobujú slabé spaľovanie, a teda zbytočné škodlivé emisie. Odporúča sa používať aditíva do paliva, ktoré udržujú systém čistý, ako je napríklad kompletné ošetrenie naftového systému MPM alebo kompletné ošetrenie benzínového systému MPM.

Existuje však niekoľko spôsobov, ako obmedziť zbytočné emisie. Tie obsahujú:

  • pokojné správanie počas jazdy,
  • vyhnite sa zbytočnému voľnobehu,
  • udržujte pneumatiky správne nahustené,
  • uistite sa, že motor pravidelne dosahuje normálnu prevádzkovú teplotu (najmenej 60 °C). Motor a systém dodatočnej úpravy výfukových plynov pracujú optimálne, keď je motor na prevádzkovej teplote. Dbajte preto na to, aby ste sa čo najviac vyhli krátkym cestám, počas ktorých teplota motora nepresiahne minimum.

V prípade otázok:
Kontaktujte technickú podporu MPM

OEM News
MPM OEM Newsletter #7 - CS · 703,33 KB
MPM OEM Newsletter #7 - DE · 634,69 KB
MPM OEM Newsletter #7 - EL · 683,64 KB
MPM OEM Newsletter #7 - EN · 524,1 KB
MPM OEM Newsletter #7 - EN-UK · 499,84 KB
MPM OEM Newsletter #7 - FR · 508,1 KB
MPM OEM Newsletter #7- HU · 706,69 KB
MPM OEM Newsletter #7- IT · 524,19 KB
MPM OEM Newsletter #7 - NL · 1,43 MB
MPM OEM Newsletter #7- PL · 543,26 KB
MPM OEM Newsletter #7- RO · 537,38 KB
MPM OEM Newsletter #7- SK · 719,18 KB
MPM OEM Newsletter #7 - SR · 534,01 KB
MPM OEM Newsletter #7 - UK · 677,77 KB

Novinky MPM

MPM športy

Prejsť na MPM Športy
Zatvoriť