„Creation d'Automobile“

Francúzske značky automobilov boli na našich uliciach veľmi dobre známe už od začiatku minulého storočia. Veľkými francúzskymi značkami automobilov sú Renault, Peugeot a Citroën. Značka automobilov Opel sa nedávno stala súčasťou skupiny PSA (Peugeot a Citroën). 80 % automobilov vyrobených francúzskymi výrobcami automobilov sa predáva mimo Francúzska. Úspech však nie je obmedzený len na autá; francúzske značky sú tiež aktívne v oblasti ľahkých úžitkových vozidiel.

Francúzske značky automobilov sú tradične známe svojím progresívnym (niekedy až trúfalým) dizajnom v kombinácii s použitím najnovších technológií. V posledných rokoch kladú francúzske značky automobilov v oblasti motorov/prevodoviek veľmi konkrétne požiadavky na motorové a prevodové oleje a chladiace kvapaliny. Tieto požiadavky sú zamerané predovšetkým na predchádzanie škodám, opotrebovaniu, zbytočnej spotrebe paliva a oleja a samozrejme na zníženie emisií za účelom ochrany životného prostredia a ľudí.

/assets/cfb55e05-e36d-4e2d-89e5-2cb64c3ab100.png

V súhrne:

  • Automobily vyrobené francúzskymi značkami automobilov (Renault, Peugeot, Citroën) sú vybavené najmodernejšími technológiami zameranými na predchádzanie škodám, opotrebeniu, zbytočnej spotrebe paliva a oleja a samozrejme na znižovanie emisií za účelom ochrany životného prostredia.
  • Francúzski výrobcovia automobilov predpisujú povinné používanie veľmi špecifických mazív (motor a prevodovka), ktoré musia spĺňať špecifikácie charakteristické pre značku (špecifikácie OEM).
  • Francúzski výrobcovia automobilov tiež predpisujú špecifické chladiace kvapaliny pre svoje rôzne modely.

Tipy pre dielňu:

  • Francúzske značky automobilov typicky používajú vysoko sofistikovanú technológiu. Táto technológia bola vyvinutá s ohľadom na pohodlie, výkon, krútiaci moment, úspory paliva, zníženie emisií a trvalo udržateľnú jazdu. Vyžaduje použitie olejov a kvapalín predpísaných francúzskymi výrobcami automobilov.
  • Francúzski výrobcovia automobilov používajú svoje vlastné (OEM), povinne predpísané špecifikácie motorových a prevodových olejov, ktoré sú veľmi príznačné pre ich technológiu. Pokiaľ ide o skupinu PSA, tieto špecifikácie začínajú znakmi B71 (napríklad B71 2296), pre Renault začínajú s označením RN (napríklad RN 0720).
  • Vždy sa obráťte na webovú stránku MPM (www.mpmoil.sk) vo svojom vlastnom jazyku, kde nájdete rady o použiteľných olejoch a chladiacich kvapalinách pre konkrétne francúzske vozidlo.

/assets/7659bfd8-bbab-44c3-a6c0-a7f5c3737253.png

Oleje a kvapaliny MPM špeciálne pre francúzske značky automobilov Francúzske značky automobilov

Výrobcovia OEM, ako sú Renault, Peugeot a Citroën, zvyčajne používajú motory a prevodovky, ktoré sú úplne vyvinuté a vyrábané interne. Francúzski výrobcovia automobilov predpisujú pre tieto motory a prevodovky svoje vlastné charakteristické špecifikácie OEM. Nezabúdajte, že sa nevzťahujú na všeobecnú špecifikáciu ACEA alebo API. V rámci tohto odvetvia sa očakáva, že sa zavedú aj nové špecifikácie oleja pre spoločnosť Opel, keďže je teraz súčasťou skupiny PSA.

Tieto špecifikácie sa stanú takzvanými špecifikáciami OV, ako v spoločnosti Opel/Vauxhall. Spoločnosť MPM má rozsiahlu škálu mazív a chladiacich kvapalín pre francúzske značky automobilov.

/assets/80dc8b2f-3255-47cb-af1e-f2d44e77204c.png

3-valcový benzínový motor Turbo PureTech od spoločnosti PSA

Európske požiadavky na emisie z roku 2014 a nové hybridné hnacie jednotky viedli k použitiu nových technológií v súčasných motoroch a hnacích sústavách používaných francúzskymi výrobcami automobilov. Niektoré príklady sú povlakovanie valca, variabilné načasovanie ventilov pre vstupné a výstupné ventily, vysokotlakové priame vstrekovanie benzínu (TGDI) a GPF (benzínový filter častíc). Tieto technológie majú priamy vplyv na zloženie prevodových olejových motorov. Fenomén LSPI v motoroch TGDI (pozrite tiež bulletin MPM OEM číslo 4) tiež ovplyvňuje zloženie motorového oleja. Celý tento vývoj vedie francúzskych výrobcov automobilov k predpisovaniu vlastných veľmi špecifických motorových a prevodových olejov. Preto je veľmi dôležité používať správny olej so špecifikáciou predpísanou výrobcom. Webová stránka spoločnosti MPM vás bude informovať o tom, ktorý olej je vhodný pre tieto autá.

Chladiace kvapaliny

Okrem svojich špecifických požiadaviek na oleje majú spoločnosť Renault a aj skupina PSA svoje vlastné špecifické požiadavky na chladiacu kvapalinu pre svoje najnovšie modely automobilov. Napríklad spoločnosť PSA predpisuje chladiacu kvapalinu, ktorá musí spĺňať špecifikáciu PSA B71 5110 (MPM 86000CPC). Spoločnosť Renault má tiež svoju špecifickú chladiacu kvapalinu, ktorou je MPM 86000CRN.

Oba produkty sú tiež dostupné ako nemrznúca zmes (koncentrát). Používanie povinnej chladiacej kvapaliny je rovnako dôležité na zabezpečenie dlhej životnosti motorov francúzskych automobilov.

/assets/8ca1461d-d73c-4970-a90d-997ca99d7055.png
86000CPC • Chladiaca kvapalina MPM Premium Longlife Citroën/Peugeot

/assets/1f54ec0b-b0db-4dd2-b036-b31623707e86.png
86000CRN • Chladiaca kvapalina MPM Premium Longlife Renault

V prípade otázok:

kontaktujte technickú podporu MPM

OEM News
MPM OEM Newsletter #5 - CS · 1,87 MB
MPM OEM Newsletter #5 - DE · 1,05 MB
MPM OEM Newsletter #5 - EL · 1,13 MB
MPM OEM Newsletter #5 - EN · 1,08 MB
MPM OEM Newsletter #5 - EN-UK · 1,08 MB
MPM OEM Newsletter #5 - FR · 1,07 MB
MPM OEM Newsletter #5 - HU · 1,86 MB
MPM OEM Newsletter #5 - IT · 1,25 MB
MPM OEM Newsletter #5 - NL · 873,77 KB
MPM OEM Newsletter #5 - PL · 1,24 MB
MPM OEM Newsletter #5 - RO · 1,86 MB
MPM OEM Newsletter #5 - SK · 1,87 MB
MPM OEM Newsletter #5 - SR · 1,24 MB
MPM OEM Newsletter #5 - UK · 1,85 MB

Novinky MPM

MPM športy

Prejsť na MPM Športy
Zatvoriť